رازهایی در مورد طلاق

رازهایی در مورد طلاق که شاید نمی دانستید

طلاق امروزه در جامعه ما به عنوان یک عمل منفور یاد می شود و برای زوجین همواره در آخرین مرحله قرار دارد!

اما آیا در واقعیت نیز به همین شکل است و برای همه جدایی به عنوان منفورترین کار ممکن یاد می شود؟ آیا تاثیر روانی طلاق همیشه منفی است و نمی تواند گاهی اوقات مثبت باشد؟
در این مقاله می خواهیم این سوالات را پاسخ دهیم تا به رازهایی درباره طلاق پی ببرید و در پایان نحوه کنار آمدن با طلاق را برایتان شرح می دهیم. همراه ما باشید.
طلاق گاهی می تواند بهترین اتفاق زندگی افراد باشد.

طلاق چیست؟

زمانی که دو شخص با یکدیگر ازدواج می کنند و در طی زندگی مشترکشان متوجه این موضوع می شوند که با هم تفاهم آنچنانی ندارند، طلاق می گیرند. در طلاق زن و شوهر به صورت رسمی از یکدیگر جدا می شوند و محرمیت بین آنها از بین خواهد رفت.

آیا طلاق همیشه بد است؟

با توجه به تعریفی که از واژه طلاق داشتیم، اکنون به این مسئله می رسیم که آیا جدایی همیشه بد است و نباید به سمت آن رفت؟ حقیقت این است که ما در جهانی زندگی می کنیم که بی نهایت تفکر و سلیقه های مختلف وجود دارد و هر شخصی متفاوت با شخص دیگر فکر می کند.
زمانی که حرف از جنسیت به میان می آید، این تفاوت افکار و سلیقه ها، به اندازه ی زمین تا آسمان خواهد شد! چرا که تفکر و علایق مردان در بیشتر موارد با سطح فکری و علایق زنان متفاوت است. حال زمانی که دو فرد که کاملا متضاد از یکدیگر هستند، قرار است به زندگی مشترک بپردازند، قطعا در بین آنها اختلافاتی به وجود خواهد آمد. گاهی این اختلافات، کوچک و قابل حل هستند و گاهی هم نمی توان که آنها را حل نمود. در هر صورت در اینجاست که ممکن است زن و شوهر به جدایی فکر کنند.

طلاق اگر با دیدی باز انجام شود، تاثیرات مثبتی به بار خواهد آورد. در اغلب اوقات اختلافات میان زوجین کوچک بوده و به راحتی قابل حل هستند! اما زوجین از آنجا که از این موضوع اطلاعی ندارند، به سراغ جدایی می روند. اما گاهی اوقات هم می شود که این اختلافات واقعا جدی بوده و به هیچ وجه نمیتوان آنها را حل کرد که در اینجا جدایی بهترین کار ممکن است (البته این مسئله هم باید بعد از رواندرمانی ها و کلاس های مشاوره ی مخصوص به خود انجام شود تا طبق تشخیص مشاور مربوطه، زوجین به این نتیجه برسند که آیا اختلافات آنها قابل حل است یا خیر)! با توجه به این توضیحات، به این نتیجه می رسیم که جدایی همیشه هم بد نیست و گاهی می تواند خوب باشد.

تاثیر روانی طلاق بر زندگی افراد

همیشه و همه جا در مورد تاثیرات منفی جدایی در میان خانواده ها صحبت کرده اند! اما شاید گاهی اوقات فقط اشاره های کوچکی به تاثیرات مثبت آن نموده اند که در ادامه ما می خواهیم برخی از ویژگی های مثبت و تاثیر روانی طلاق را در زندگی افراد بیان کنیم. همراه ما باشید.
اگر یک ازدواج که از اول اشتباه بوده به جدایی بینجامد، کمترین اتفاقی که برای افراد خواهد افتاد، این است که به آرامش روانی خواهند رسید. اگر به ابتدای مقاله بازگردیم، ما در مورد تفاوت افکار و سلایق صحبت کردیم. اکنون اجازه دهید این موضوع را کمی بازتر کنیم. انسان ذاتاً آزادی خواه است و دوست ندارد که تحت تسلط کسی باشد. این مسئله در مردان بیشتر نمود پیدا می کند. زمانی که دو فرد با سلایق متفاوت وارد زندگی مشترک می شوند، دوست دارند که یکدیگر را در بند خواسته های خود نمایند و به نوعی شخص مقابل را زندانی تمایلاتشان کنند.
اگر در این نوع زندگی مشترک، زوجین از یکدیگر جدا شوند، در واقع در این زندان باز خواهد شد و آنها می توانند زندگی آزادانه خود را شروع کنند.

طلاق تاثیرات مثبتی هم به بار می آورد

اجازه دهید از دید دیگری به قضیه بنگریم. زمانی که دو شخص با روحیات و علایق متفاوت با یکدیگر زندگی می کنند، به جای پیشرفت و ترقی کردن در زندگی، دائما باید به فکر حل اختلافات با یکدیگر باشند که این مسئله کم کم آرامش را در زندگی آنها از بین خواهد برد.
در این نوع زندگی مشترک، دیگر افراد نمی توانند به سراغ اهدافشان بروند و مجبور هستند دائما با سختی های یک رابطه ی اشتباه جدال کنند. در اینجا اگر افراد از هم جدا شوند، می توانند هر کدام به سراغ اهداف و خواسته های خود بروند و زندگی جدیدی را شروع کنند. این نکته هم تاثیر روانی طلاق را به شکل مثبت نشان می دهد.
مسئله ی دیگر هم در مورد تاثیر روانی طلاق که مثبت است وجود دارد و آن هم این است که باید این باور کهنه که عروس باید با لباس سفید وارد خانه همسرش شود و با کفن سفید هم از آن خارج شود را عوض کنیم. ما انسان ها فقط یک بار در این جهان زندگی می کنیم و باید به بهترین شیوه زندگی خود را بسازیم.
زمانی که با شخصی اشتباه وارد رابطه میشویم، اگر این رابطه را به پایان نرسانیم، در واقع از زندگی مان هم استفاده نکرده ایم که این بدترین اتفاق ممکن است. زمانی که این رابطه به واسطه ی جدایی به پایان برسد، هر کدام از افراد می توانند زندگی مستقل خود را داشته باشند و از آن لذت ببرند. این ها تاثیرات مثبت جدایی زوجین از یکدیگر بودند.
طلاق را منفور ندانیم!

نحوه کنار آمدن با طلاق برای زوجین

زمانی که جدایی با دیدی باز انجام شود و سعی کنیم که به این قضیه به دید منطق و نه احساس نگاه کنیم، کنار آمدن با آن هم برایمان راحت تر خواهد شد. برای این کار بهتر است که قبل از جدایی، حتما کلاس های مشاوره و روانشناسی مربوطه گذرانده شود تا افراد دیدی باز نسبت به این قضیه داشته باشند و صرفاً بابت احساسات بچگانه و یا مسائل دیگر نخواهند که از یکدیگر جدا شوند.
اگر بعد از جدایی هم کلاس های مشاوره ادامه پیدا کند، افراد به مانند زندگی دوران مجردیشان می توانند دوباره افسار زندگی را در دست بگیرند و تاثیر روانی طلاق که به شکل منفی است، در اینجا خیلی کم خواهد بود.
در این مقاله سعی کردیم رازهایی را در مورد طلاق گرفتن برایتان بگوییم که شاید تا به امروز کمتر در مورد آنها صحبت شده بود و یا اینکه افراد سعی می کردند که این مسئله را نادیده بگیرند. اما نمی توانیم از حقیقت فرار کنیم و گاهی اوقات جدایی بهترین گزینه ممکن برای راحت تر زندگی کردن زوجین می باشد.

این مقاله را به اشتراک بگذارید

آخرین مقالات

معایب ازدواج سفید چیست
مقالات

معایب ازدواج سفید چیست

 در جلسات زوج درمانی و مشاوره قبل از ازدواج بارها پیش اومده که وقتی از زوج

ازدواج سفید چیست
مقالات

ازدواج سفید چیست

اینکه ازدواج سفید چیست و چه معایب و فایده ای دارد از موضوعات پر چالشِ

استرس قبل از ازدواج
مقالات

استرس قبل از ازدواج

بارها در بین مراجعینی که در پروسه ازدواج هستن و وارد جلسات مشاوره شدن، شاهد